8.23 Yama Notları Resmi

8.23 yama notları lol

Merhaba dostlar, bugünkü yazımızda 8.23 yama notlarının resmi olanını paylaşıyorum. Bu notlar 8.23 yama notları olarak geçer ve PBE yaması değil, resmi yamadır. Sezon öncesi dönemin ilk yaması olan 8.23 yama notları çok ilginç değişiklikler barındırıyor.

8.23 yama notları ile alakalı dört ana odak noktası bulunan yamada şunlar var:

  • Koridor safhasının gelişmesi ve daha uzun sürmesi.
  • Oyun çevirmek daha mümkün ve zevkli
  • Eğer bir takım çok fazla eziyorsa kazanması daha garanti hale geldi
  • Ve rün seçtiğimizde ilave nitelikleri kendimizin seçmesi

ŞAMPİYONLAR

Aatrox

  • R – Dünyaların Sonu
    • Aktif kalma süresi: 12 saniye  10 saniye (artık Kan Kuyusu’nun dolma süresine eşdeğer)
    • Dirildikten sonra iyileşme gücü: Kan Kuyusu’nda dolu olan her %1 için %0,5 Azami Can  %80’e kadar Kan Kuyusu’nda dolu olan her %1 için %0,5 Azami Can; Kan Kuyusu’nun %80’i veya daha fazlası doluysa %50 Azami Can (%80 olduğunda kaynak göstergesi artık kırmızıya dönecek)

Ezreal

  • W – Özüt Akışı
    • Yetenek taban hasarı: 75/125/175/225/275  80/135/190/245/300
    • Yetenek gücü oranı: Bütün yetenek seviyelerinde 0,7 Yetenek Gücü ⇒ 0,7/0,75/0,8/0,85/0,9 Yetenek Gücü
  • R – İsabet Dalgası
    • KALDIRILDI Hasar düşmesi: Hasar artık isabet alan her rakip için %10 (en az %30) düşmüyor.
    • YENİ Artık Minyonlar ve destansı olmayan canavarların aldığı hasar %50 azaldı.

Lissandra

  • YENİ 1. seviyede ilave saldırı hızı: Lissandra 1. seviyede artık %5 İlave Saldırı Hızına sahip.
  • Seviye başına mana yenilemesi: 0,4  0,8
  • Normal saldırı atış hızı: 2000  2200
  • Normal saldırı animasyonu güncellendi.
  • YENİ Pasif – Buzdoğan İtaati
    • Lissandra’nın yakınında katledilen rakipler Donmuş Köle’ye dönüşür. Donmuş Köleler yaşayan rakiplerin peşinden gider ve onlara yaklaştığında hareket hızlarını azaltır. Birkaç saniye geçtikten sonra Donmuş Köleler şiddetli soğuğun etkisiyle parçalanır ve bir alana büyü hasarı verir
    • Donmuş Köleler rakipleri 4 saniye takip ettikten sonra parçalanır.
    • Yetenek taban hasarı: 1-18. seviyelerde 120-520
    • Yetenek gücü oranı: 0,3 yetenek gücü
    • Yavaşlatma gücü: %25
    • KALDIRILDI Lissandra’nın eski pasifi bedelsiz yetenek kullanımı sağlayan Pasif – Buzdoğan kaldırıldı.
  • Q – Keskin Buz
    • Yetenek mana bedeli: Bütün yetenek seviyelerinde 75 Mana  60/63/66/69/72 Mana
  • W – Kırağı Çemberi
    • Yetenek mana bedeli: 50 Mana  40 Mana
    • Yetenek taban hasarı: 70/110/150/190/230  70/100/130/160/190
    • Yetenek gücü oranı: 0,4 Yetenek Gücü  0,3 Yetenek Gücü
  • E – Buzul Pençe
    • Pençe gidiş hızı: 850  1200’den 640’a yavaşlar (azami mesafeye ulaşma süresi hâlâ 1,25 saniye)
  • R – Donmuş Mezar
    • Yetenek gücü oranı: 0,7 Yetenek Gücü  0,6 Yetenek Gücü

Taliyah

  • Q – Taş Hasadı
    • Yetenek bekleme süresi: 11/9/7/5/3 saniye  7/6/5/4/3 saniye
    • Yetenek mana bedeli: 60/70/80/90/100 Mana  50/60/70/80/90 Mana
    • Çoklu isabette hasar: Rakip şampiyonların  Bütün hedeflerin ilk taş parçasından sonra atılan taşlardan aldığı hasar %50 azalır.
    • İşlenmiş zeminin yerde kalma süresi: 120 saniye  45 saniye
    • KALDIRILDI İşlenmiş Zeminin yerde kalma süresi artık bekleme süresinde azalmadan etkilenmiyor.

Yorick

  • HATA GİDERMESİ
    • Sis Gezginleri ve Sis’in Hanımı rakip şampiyona hasar verdiklerinde artık kule ve minyon saldırılarını Yorick’in üzerine çekebiliyor.

EŞYALAR

Doran’ın Kalkanı

  • ÖZEL Pasif: Rakip şampiyondan hasar aldıktan sonra, 10 saniye içinde 20 Can yenilersin  eksik can miktarına bağlı olarak 10 saniye içinde en fazla 30 Can yenilersin (üst sınır: %25 Eksik Can)

GÜNCELLENDİ Guinsoo’nun Hiddeti

  • Eşya bedeli: 3300 Altın  3100 Altın
  • İsabet halinde hasar: 5 (+0,1 İlave Saldırı Gücü) Fiziksel Hasar + 5 (+0,1 Yetenek Gücü) Büyü Hasarı  15 Büyü Hasarı
  • YENİ Artık 1-18. seviyeler arasında %6,5-15 Toplam Zırh Delme ve Büyü Nüfuzu veriyor.
  • KALDIRILDI Artık yük başına +%2,5 İlave Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü vermiyor (yükler hâlâ saldırı hızı veriyor).

Ormancı Eşyasındaki Kısıtlama

  • KALDIRILDI Avcı Palası, Avcı Tılsımı veya geliştirilmemiş bir Sinsi Kılıç ya da Akıncı Palası sahibi olmak, artık takımdaki en yüksek minyon skoruna sahipseniz koridor minyonlarından alınan altını azaltmıyor.

Yadigar Kalkan Geliştirmeleri

  • Targon’un Heybeti (İlk geliştirme)
    • Minyon infaz hasarı: 1-18. seviyelerde 10-180  1-18. seviyelerde 15-270
  • Suretin Mirası / Suretin Gözü (Totem geliştirmesi)
    • Minyon infaz hasarı: 1-18. seviyelerde 20-360  1-18. seviyelerde 30-540

Kontrol Totemi

  • Çantada taşıma sınırı: 3  2

Ziynetlerin Süre artışı

  • Etki süresi: Ziynet sahibinin seviyesi  Tüm şampiyonların seviye ortalaması

Totem Uğuru

  • Totemin yaşama süresi: Sahibi 1-18. seviyelerdeyken 90-180 saniye  Oyundaki ortalama 1-18. seviyelerdeyken 90-120 saniye

IŞINLAN

  • Yoğunlaşma süresi: 4,5 saniye  4 saniye
  • YENİ Sihirdar büyüsü: Işınlan kullanılmasının ardından İPTAL EDİLEMEZ!

KULELER

YENİ Kule Barikatları

  • Dış kuleler oyuna beş geçici barikat parçasıyla başlar. Kuleye verilen her 1000 Hasar, bir barikat parçasının kırılmasını sağlar. (Barikatların kendi canı bulunmaz.)
  • Kule Barikatları oyun başında 40 Zırh ve Büyü Direnci verir.
  • Bir dış kuleye 1000 Hasar vermek, aynı zamanda bir barikatın kırılmasına yol açar ve 160 Altın vererek (yakındaki şampiyonlar arasında bölüştürülür) kule barikatı düşene kadar kulenin zırh ve büyü direncini 30 arttırır.
  • Bir barikat yok edildikten sonraki 20 saniye boyunca, kule ayrıca Kalkan elde ederek, ilk şampiyon dışında yakındaki her rakip şampiyon için fazladan 25 Zırh ve Büyü Direnci verir. 20 saniye içinde birden çok barikat kırılırsa, birden çok Kule Kalkanı etkisi birikir.
  • Kule Barikatları 14:00‘da düşerek dış kulelerin TÜM zırh ve büyü direncini kaybetmesine ve kazanılmamış barikat altınının boşa gitmesine yol açar.

Kule Değişiklikleri

  • İlk kulenin verdiği altın: 300 Altın  150 Altın (kule barikatının verdiği altına uyum sağlamak adına azaltıldı)
  • DIŞ KULELER
    • Can: 3800  5000
    • SG Artışı: Dakika başına 4  Dakika başına 9
    • SG Üst Sınırı: 7:30’da 180  15:00’da 278
    • Zırh ve Büyü direnci: 55  (yerine kule barikatları geldi)
    • Zırh ve Büyü direnci artışı: Dakika başına +1  (yerine kule barikatları geldi)
    • Genel altın: 50 (değişmedi)
  • İÇ KULELER
    • SG Artışı: Dakika başına 4  Dakika başına 9
    • SG Üst Sınırı: 28:00’da 250  18:00’da 305
    • Genel altın: 100  50
  • İNHİBİTÖR KULELERİ
    • SG Artışı: Dakika başına 4  Dakika başına 9
    • SG Üst Sınırı: 28:00’da 250  18:00’da 305
    • Genel altın: 150  50
  • MERKEZ KULELERİ
    • SG Artışı: Dakika başına 4  Dakika başına 9
    • SG Üst Sınırı: 28:00’da 230  18:00’da 285
    • Genel altın: 75  50

MİNYONLAR

Genel Minyon Değişikliği

  • Aksi belirtilmediği sürece, tüm minyon nitelikleri 37:00’da azami değerlerine ulaşacak.
  • Kulelere verilen hasar: %60  %50
  • Şampiyonlara verilen hasar: %60  %50
  • Hareket hızı ilavesi: 20. dakikada +25  10/15/20/25. dakikalarda +25/50/75/100

YAKIN DÖVÜŞÇÜ MİNYONLAR

  • Azami can: 1200  1300
  • Azami zırh: 0 (artış yok)  16
  • Azami SG: 12 (artış yok)  80
  • Baron gücü ile hasar azaltma: Şampiyonlardan %75, kulelerden %30 ⇒ Şampiyonlardan %70, kulelerden %0

BÜYÜCÜ MİNYONLAR

  • Azami can: 27. dakikada 425  37. dakikada 485 (artış yalnızca daha uzun süre devam ediyor)
  • Azami SG: Sonsuza dek artar (37. dakikada 60,5)  120,5 (artık sonsuza dek artmıyor)
  • Baron gücü ile hasar azaltma: Şampiyonlardan %50, kulelerden %30 ⇒ Şampiyonlardan %70, kulelerden %0

TOPÇU MİNYONLAR

  • Azami can: Sonsuza dek artar (37. dakikada 2300)  Sonsuza dek artmaya devam ediyor ama artış daha hızlı (37. dakikada 2900)
  • Azami SG: Değişmedi (sonsuza dek artar, 37. dakikada 77)
  • İki dalgada bir çıkma: 20 dakika  15 dakika
  • Her dalgada çıkar: 35 dakika  25 dakika
  • Alınan kule hasarı: Atış başına azami canın %14’ü  Dış/iç/inhibitör/merkez kulesi atışı başına azami canın %14/11/8/8’i

SÜPER MİNYONLAR

  • Azami can: Değişmedi (sonsuza dek artar; 37. dakikada 4000)
  • Taban SG: 306  225
  • Azami SG: Sonsuza dek artar (37. dakikada 431)  Hâlâ sonsuza dek artar (37. dakikada 350)
  • Taban saldırı hızı: 0,694  0,850
  • Yanındaki minyonlara güç verme: Artık minyon hasarını %70 arttırmıyor (dirençleri hâlâ arttırıyor)
  • YENİ Süper minyonlar artık mini haritada savaş sisinden görünüyor.

ORMAN

  • DOĞMA SÜRELERİ
    • Element ejderleri doğma süresi: 6 dakika  5 dakika
    • Kadim ejderha doğma süresi: 8 dakika  6 dakika
    • Baron Nashor doğma süresi: 7 dakika  6 dakika
  • İlk ejder doğuşu: 2:30  5:00
  • Ejderha kesme altını: 25  100
  • Tecrübe XP: 1-18 seviyelerde 75-300  1-18 seviyelerde 150-330
  • GÜÇLENDİRMELER
    • Alev Ejderi: +%8/16/24 SG ve YG  +%10/17/24 SG ve YG
    • Dağ Ejderi: Yapılara ve destansı canavarlara +%10/20/30 hasar  Yapılara ve destansı canavarlara +%16/23/30 hasar
    • Okyanus Ejderi: Çatışma dışında %4/8/12 Eksik Can ve Mana Yenilenmesi  Çatışma dışında %6/9/12 Eksik Can ve Mana Yenilenmesi
    • Bulut Ejderi: Çatışma dışında üç katına çıkan, +%2/4/6 Hareket Hızı  Çatışma dışında üç katına çıkan +%3/4,5/6 Hareket Hızı
  • Gromp tecrübe: 115-190  115-172,5
  • Büyük Alacakurt tecrübe: 65-107  65-97,5
  • Alacakurt tecrübe: 25-41,5  25-37,5
  • Kızıl Keskingaga tecrübe: 20-33  20-30
  • Keskingaga tecrübe: 20-33  20-30
  • Antik Kayacıl tecrübe: 100-165  100-150 (hatırlatma: ilk temizleme hâlâ %30 daha az deneyim sağlıyor)
  • Kayacıl tecrübe: 35-58  35-52,5
  • Küçük Kayacıl tecrübe: 7-12  7-10,5

RÜNLER

  • KALDIRILDI Artık rün seçimine göre ilave nitelikler otomatik olarak kazanılmayacak.
  • YENİ Rün sistemine 3 sıra seçme eklendi. Tüm oyuncular ne istediğini kendisi seçecek.
    • 1. sıra: 10 Değişken Kuvvet (6 SG veya 10 YG), %9 Saldırı Hızı ya da 1-18. seviyelerde bekleme süresinde %1-10 azalma
    • 2. sıra: 10 Değişken Kuvvet (6 SG veya 10 YG), 5 Zırh ya da 6 Büyü Direnci
    • 3. sıra: 1-18. seviyelerde 15-90 Can, 5 Zırh ya da 6 Büyü Direnci

Ayağı Çabuk

  • İyileştirme yetenek gücü oranı: 0,5 Yetenek Gücü  0,3 Yetenek Gücü

GÜNCELLENDİ Sürat

  • İlave hareket hızı: Hareket hızı %1,5 arttı  Hareket hızı ilaveleri %8 arttı
  • KALDIRILDI Artık ilave hareket hızını değişken güce dönüştürmüyor.

GÜNCELLENDİ Kara Hasat

  • Düşük canlı bir şampiyona hasar vermek ilave hasara ve ruhunun toplanmasına yol açarak, daha sonraki tetiklenmelerin kalıcı olarak artmasına neden olur.
    • Kara Hasat, %50 Can’ın altındaki rakip şampiyonlarda tetiklenir.
    • Tetiklenme şartı: Normal saldırılar  Herhangi bir hasar
    • Hasar: 50-80 (1-18. seviye) (+0,25 İlave Saldırı Gücü)(+0,15 Yetenek Gücü) + toplanan ruh başına 8 Hasar
    • Ruhlar ARAM’da Kara Hasat’ın hasarını 8 yerine 4 arttırır.
    • Bekleme süresi: 45 saniye, şampiyon alt etmede 1,5 saniyeye iner.
    • KALDIRILDI Minyonlar, canavarlar ve şampiyonlar öldüklerinde ruh verir.

Açgözlü Avcı

  • Taban iyileştirme: %2,5  %1,5 (yük başına ilave hâlâ %2,5)

Tahrip

  • Doldurma süresi: 4 saniye  3 saniye
  • Kuleye verilen hasar: 175 (+ azami canın %30’u)  100 (+ azami canın %30’u)

YENİ Kalkan Darbesi

  • YENİ BİR RÜN EKLENDİ.
  • Kalkan: 1-18. seviyelerde bir kalkana sahipken 1-10 İlave Zırh ve Büyü Direnci verir.
  • Darbe: Kalkan kazandığında, kalkanın sona ermesinden sonraki 2 saniye içinde rakip şampiyona yapacağın bir sonraki normal saldırı, ilave değişken hasar verir.
  • Hasar: 1-18. seviyelerde 4-21 + kalkanın gücünün %8,5’i + %1,5 İlave Can
  • Rün yeri: 1. Sıra

Kemik Zırh

  • Güçlendirme süresi: 3 saniye  1,5 saniye
  • Hasar engelleme miktarı: 1-18. seviyelerde 15-40  1-18. seviyelerde 25-50
  • Rün yeri: 1. sıradan 2. sıraya alındı

KALDIRILDI Koza

  • Yeni gelen rünlerden dolayı KOZA rünü kaldırıldı.

GÜNCELLENDİ Aşırı Büyüme

  • Can kazanma: Yakınında kesilen her 8 minyon veya canavar için azami canın %0,2’si  Yakınında kesilen her 8 minyon veya canavar için +3 Can
  • YENİ Tam güç: 120 minyon ve canavar kesildiğinde, ayrıca azami canın %2,5’ini verir

Arakçı

  • Tetiklenme şartı: Bir yetenek kullandıktan sonraki ilk normal saldırın  iki normal saldırın 5 Altın… veya daha güzel bir şey verir.
  • Totemler artık 20 dakikadan sonra düşmüyor.

ÖDÜLLER

  • Katletme Ödülleri
    • 1-3 Katletme: 0/150/300 Altın (değişmedi)
    • 4 Katletme: 375 Altın  400 Altın
    • 5 Katletme: 450 Altın  500 Altın
    • 6 Katletme: 500 Altın  600 Altın
    • Sonraki Katletmeler: +50 Altın  +100 Altın
  • YENİ Bir şampiyonun son ölümünden sonra minyonlardan ve canavarlardan kazandığı altın, diğer takımın o süre boyunca kazandığı altın ortalamasından* 250 Altınfazlaysa, katledildiğinde verdiği ödül 50 Altın, ayrıca o noktadan sonra fazladan kazandığı her 150 Altın için 50 Altın daha artar.
  • *Ortalama, rakip takımın minyon ve canavarlardan kazandığı altının beş yerine dörde bölünmesiyle hesaplanır; bunun nedeni, Sihirdar Vadisi’nde dört gelir kaynağı bulunmasıdır (üst/orta/alt/orman). Daha küçük takımlarla oynanan modlarda, bu ortalama şampiyon sayısına bölünerek hesaplanır (örn. Uğursuz Koruluk için 3).
  • YENİ 150 Altının üzerindeki ödüller artık skor tabelasında gösterilecek.
  • YENİ Ödüller artık çatışmanın ortasında artmayacak. Bir şampiyon birkaç skor alıp hemen katledildiğinde, söz konusu skorlar bir sonraki katledilmenin vereceği ödülde geçerli sayılacak.
  • YENİ Kaybetmekte olan takımın üyelerini katledince alınan ödül azaldı. Bu miktar, kaybeden takım oldukça gerideyse normal değerin %20’sine kadar düşecek.
  • YENİ Tek bir katletme, artık katledene en fazla 1000 Altın kazandıracak. Ödeme limitini aşan ödül miktarı, o şampiyonun bir sonraki katledilişine eklenecek.
  • 0-5 kez ölme: 300/274/220/176/140/112 Altın (değişmedi)
  • 6 kez ölme: 90 Altın  100 Altın
  • 7 kez ölme: 72 Altın  100 Altın
  • 8 kez ölme: 58 Altın  100 Altın
  • 9+kez ölme: 50 Altın  100 Altın

EKLENEN KOSTÜMLER

admin hakkında 44 makale
Merhaba arkadaşlar. Ben LoL Yama Yöneticisi. Sizlere League of Legends yama notları ve güncel haberleri paylaşıyorum. Yorumlar kısmından tüm yazılarımıza soru sorabilir veya görüş belirtebilirsiniz.

2 yorum

Bir Cevap Yazın