Azir Yama Notları

azir yama notları azir yama geçmişi

Merhaba dostlar, bu yazıda sizlere Azir yama notları hakkında bilgi vereceğim. Azir’in çıkışından itibaren günümüze kadar neler gördüğü, hangi değişikliklerden geçtiğini görebileceksiniz. Azir sezon 4 ün sonlarına doğru yaklaştığımızda çıkmış bir şampiyondur. Tam çıkış tarihi Eylül 2014 yılıdır. Azir yama notları size Azir hakkında detaylı bilgi verir ve Azir yama geçmişini gösterir. Azir’in lakabı Kumların İmparatoru‘dur. Azir çıktığından beri çok fazla buff/nerf alan bir şampiyondur. Çok fazla değişiklik, güncelleme ve hata giderme görmüş bir şampiyondur. İsterseniz şimdi Azir yama notları na geçebiliriz.

Azir Yama Notları

4.16 yaması

  • Azir, League of Legends’a eklendi.

4.18 yaması

  • Birçok hata giderilmesi yapıldı.
  • Taban saldırı gücü: 43  47
  • Taban saldırı hızı: 0,556  0,6
  • Pasif – Shurima’nın Mirası
    • Normal oyunlarda iki Azir bulunurken aynı pasife tıklama hatası giderildi.
    • Lee Sin gibi şampiyonların pasif simgesine tıklayabiliyormuş gibi görünme hatası giderildi.
    • İnteraktif Güneş Kursu simgelerinin tıklanabilir alan boyutunu %20 küçüldü
  • Q – Kumların Fatihi
    • Azir’in askerlerinin 0 vurmasına neden olan bir hata giderildi.
    • Q ile geçebilecekken milimetrik farkla askerlerin geçememe hatası giderildi.
  • W – İleri!
    • Birden fazla asker aynı hedefe vururken hasar azaltması aşırıya kaçıyordu. Bu hata düzeltildi. Dolayısı ile askerlerin normal saldırısı bir hayli güçlenmiş oldu.
    • Askerlerdeki dans etme problemleri giderildi.
  • E – Kayan Kumlar
    • YENİ Artık “drift” dediğimiz Q kullanıldıktan sonra E yeteneğini kullanırsa Azir’de askerle beraber yolculuğa çıkabiliyor.
    • Azir’in belli bazı durumlarda doğru askere geçiş yapamamasına neden olan bir hata giderildi
    • W’ya bastıktan hemen sonra E’ye basıldığında bazen hareket etmeyi engelleyen bir hata giderildi. Artık rahat rahat W+E kombosu (veya W+Q+E şeklinde daha da kralını) yapabilirsiniz!
  • R – İmparatorluk Muhafızları
    • Birden fazla hasar verme hatası giderildi.
    • Duvara zımbalama hatası giderildi.
    • Rakipleri duvarın bile arkasına gönderme hatası giderildi.
    • Büyü kalkanları ile olan bir çakışma hatası giderildi.
    • Ve daha birçok hata düzeltildi ve küçük iyileştirmeler yapıldı.

4.19 yaması

  • Pasif – Shurima’nın Mirası
    • Azir’in Güneş Kursu’nun verdiği hasarın bir kulede olması gerektiği şekilde artmasını engelleyen bir hata giderildi.
  • R – İmparatorluk Muhafızları
    • Yetenek kullanıldığı esnada Azir’in arkasında olan rakiplerin tespitinde görülen bir dizi hata giderildi
    • Rakipleri 2 defa zıplatmasına neden olan bir dizi hata giderildi
    • Rakiplerin belli bir zaman aralığında atılarak duvarın içinden geçmesine neden olan bir dizi hata giderildi

4.20 yaması

  • Q – Kumların Fatihi
    • Yetenek taban hasarı: 60/90/120/150/180 ⇒ 75/105/135/165/195
  • W – İleri!
    • Yetenek gücü oranı: 0,7 yetenek gücü ⇒ 0,6 yetenek gücü (hem normal hem de kule hasarı için)
  • E – Kayan Kumlar
    • Taban kalkan miktarı: 60/100/140/180/220 ⇒ 80/120/160/200/240

4.21 yaması

  • W – İleri!
    • Hedeflerin bir askerin saldırı menzilinden uzaklaşabilmesine ve sonucunda saldırı animasyonunun gerçekleşmesine rağmen hasar verilmemesine neden olan bir hata giderildi.
  • E – Kayan Kumlar
    • Kayan Kumlar kullanım menzili dışında gerçekleştirildiğinde Azir’in her defasında menzil içine doğru yürümesine neden olan bir hata giderildi. Kayan Kumlar artık gerçekleştirildiğinde fare imlecinin durduğu yere en yakın askeri tarayıp, menzil içinde asker varsa Azir ile fare imleci arasında ne kadar mesafe olursa olsun, doğrudan onun yanına gidecek.
    • W – İleri! yeteneğinin gerçekleştirilmesi esnasında Kayan Kumlar’ın hemen arkasından kullanılmak üzere sıraya sokulmasına engel olan bir hata giderildi. Artık W + E’ye aynı anda basıldığında, Azir önce bir asker çağıracak ve hemen ardından o askere doğru atılacak. Not: W + Q’ya aynı anda basılınca yaşanan benzer bir sorun var, henüz düzeltmedikama çalışmalarımız devam ediyor.
  • R – İmparatorluk Muhafızları
    • Ulti yeteneği dost birimleri hızlandırdığı için artık hasar vermese bile asist skoru kazanmasını sağlıyor.

5.1 yaması

  • W – İleri!
    • Bir kumdan askerin saldırıyormuş gibi görünüp, hasar vermemesine neden olan bir hata giderildi.

5.2 yaması

  • Q – Kumların Fatihi
    • Kumların Fatihi’nin menzil göstergesi, büyünün fiili menzilini doğru olarak gösterecek şekilde düzeltildi: 800  875. Oyuna yansıyan işlevsel bir değişiklik olmadı.

5.3 yaması

  • Taban saldırı gücü: 49,704  52
  • Q – Kumların Fatihi
    • Yetenek taban hasarı: 75/105/135/165/195 büyü hasarı  65/85/105/125/145 büyü hasarı
  • W – İleri!
    • Askerlerin saldırı menzili: ~400  ~325 (Yaklaşık değerlerdir)
    • Kuleye verilen anlık hasar: İpucundaki değerler hatalı olarak +0,6 yetenek gücü şeklinde geçiyordu, düzeltildi (gerçek değeri 0,7). 90 + (15 x seviye) (0,7 yetenek gücü)  50 + (10 x seviye) (0,4 yetenek gücü)

5.5 yaması

  • Taban saldırı hızı: 0,600  0,625
  • W – İleri!
    • Askerlerin saldırı menzili: 325  375
    • Asker mızrak menzili: 100  50 (Toplam menzil değişmemiş oldu)

5.14 yaması

  • Pasif – Shurima’nın Mirası
    • KALDIRILDI Azir’in bekleme süresindeki azalma miktarı artık fazladan saldırı hızı kazandırmaz.
  • W – İleri!
    • YENİ Yetenek artık pasif olarak %20/30/40/50/60 saldırı hızı veriyor
  • E – Kayan Kumlar
    • KALDIRILDI Azir artık çarptığı rakibi havaya savuramaz.

5.16 yaması

Bu yamada Azir’in yeteneklerindeki kodlamalar değiştirildi. Artık komboyu yapmak daha kolay hale getirildi. Asker dizilimi, kule etrafındaki kontroller, ulti atınca rakipleri savurma gibi özellikler gözden geçirildi ve beklenmeyen hatalar giderildi. Bütün yeteneklerde bulunan mekaniklerde iyileştirmeler yapıldı. 

5.17 yaması

  • Taban hareket hızı: 335  325
  • Q – Kumların Fatihi
    • KALDIRILDI Rakipler ilk askerden hasar aldıktan sonra diğer askerlerden ek hasar alıyordu. Bu özellik kaldırıldı.

5.18 yaması

  • Azir’in ultisi R – İmparatorluk Muhafızları artık Zz’Rot kapısının yerini değiştiremiyor.

5.20 yaması

  • R – İmparatorluk Muhafızları
    • Artık askerler Azir’in daha arkasından beliriyor. Bu sayede rakipleri ittirmek daha kolaylaştı.
    • Başlangıç konumu: Azir’in 175 birim arkasıAzir’in 325 birim arkası

6.6 yaması

  • Askerlerin normal saldırısı artık Savaş Şevki etkisi ortaya çıkarmıyor
  • Azir’in bir Kumdan Asker’e saldırı komutu verdikten sonra kendiliğinden hareket etmesine neden olan bir hata giderildi

6.11 yaması

  • W – İleri!
    • KALDIRILDI Artık W yeteneği kulelere hasar vermek için kullanılamıyor.
  • R – İmparatorluk Muhafızları
    • Askerlerin yerde kalma süresi: 5/6/7 saniye  Bütün yetenek seviyelerinde 3 saniye
    • KALDIRILDI Artık Azir’in takımındaki oyuncular ulti askerlerinin içinden geçince hareket hızı kazanamıyor.

6.14 yaması

  • W – İleri!
    • Askerlerin hasarı: 1-18. seviyelerde hâlâ 50-170 ama 1-11. seviye aralığında daha yavaş güçleniyor. Buna karşılık 14-18. seviye aralığındaki güçlenme miktarı, 1-11. seviye arasındaki yavaşlamayı dengelemek adına arttırıldı.
    • Toplam asker hasar değerleri: 50 / 55 / 60 / 65 / 70 / 75 / 80 / 85 / 90 / 95 / 100 / 110 / 120 / 130 / 140 / 150 / 160 / 170  
      50 / 52 / 54 / 56 / 58 / 60 / 63 / 66 / 69 / 72 / 75 / 85 / 95 / 110 / 125 / 140 / 155 / 170
    • Asker görüş menzili: 575  Saldırı menzili göstergelerine uygun olarak 350

6.24 yaması

  • W – İleri!
    • 18. seviyede asker dürtme hasarı: 50~66 (değişmedi)
    • 9-15. seviyelerde asker dürtme hasarı: 69/72/75/85/95/110/125 70/80/90/100/110/120/130
    • 16-18. seviyelerde asker dürtme hasarı: 140~170 (değişmedi)

7.15 yaması

  • W – İleri!
    • Asker normal saldırı hasarı: 1-18. seviyelerde 50-170  1-18. seviyelerde 50-195

7.18 yaması

  • R – İmparatorluk Muhafızları
    • Yetenek taban hasarı: 150/225/300  150/250/450

7.19 yaması

  • Taban can: 524,4  540
  • Taban hareket hızı: 325  335
  • Q – Kumların Fatihi
    • Kullanım menzili: 875  720
    • Mızrak uzunluğu: 300  370
    • Yetenek bekleme süresi: 10/9/8/7/6 saniye  11/9,5/8/6,5/5 saniye
    • Yetenek taban hasarı: 65/85/105/125/145  70/100/130/160/190
    • Yetenek gücü oranı: 0,5 yetenek gücü  0,3 yetenek gücü
    • Askerler ortaya çıktıklarında birbirlerine daha yakın duruyor
  • W – İleri!
    • Asker emir menzili: 800  660
    • Kullanım menzili: 450  500
    • KALDIRILDI Azir’in askerleri artık totemlere saldıramıyor.
    • Asker normal saldırı taban hasarı: 50/52/54/56/58/60/63/66/70/84/98/112/126/139/153/167/181/195 ⇒ 60/62/64/66/68/75/80/85/95/105/115/125/135/145/155/165 /175/185
    • YENİ Azir savaş alanında iki askere sahipken üçüncü bir asker çağırdığında 5 saniyeliğine %20/30/40/50/60 ilave saldırı hızı kazanır.
    • YENİ Mızrak saldırıları ikincil hedeflere 1/6/11. seviyelerde %40/70/100 hasar verir
    • Cephane yenileme süresi: 10/9/8/7/6 saniye  8/7,5/7/6,5/6 saniye
  • E – Kayan Kumlar
    • YENİ Kalkan yetenek gücü oranı eklendi: 0,7 yetenek gücü
    • Kalkan süresi: 4 saniye ⇒ 1,5 saniye
    • GÜNCELLENDİ Azir artık bir rakip şampiyona çarptıktan sonra değil, E kullanır kullanmaz kalkan kazanır.
    • Eğer Azir bir rakip şampiyona çarparsa, hemen bir W yükü kazanır.
  • R – İmparatorluk Muhafızları
    • KALDIRILDI Asker duvarı artık sadece hareket halindeyken üzerinden atlamaya çalışan rakipleri engelliyor. Hedefine ulaştıktan sonraysa normal yüzey şekli görevi görüyor.
    • Duvar büyüklüğü: 4/5/6 asker  5/6/7 asker
    • Yetenek bekleme süresi: 140/120/100 saniye  120/105/90 saniye

7.21 yaması

  • Q – Kumların Fatihi
    • Yetenek taban hasarı: 70/100/130/160/190  70/95/120/145/170
  • W – İleri!
    • Asker taban hasarı 5. seviyeye kadar aynı, sonrasında azaldı.
      • Asker hasarı: 60/62/64/66/68/75/80/85/95/105/115/125/135/145 /155/165/175/185 ⇒ 60/62/64/66/68/70/75/80/90/100/110/120/130/140 /150/160/170/180

7.24b yaması

  • W – İleri!
    • 1-6. seviyede asker hasarı: 60/62/64/66/68/70 (değişmedi)
    • 7-12. seviyede asker hasarı: 75/80/90/100/110/120 ⇒ 72/75/80/85/90/100
    • 13-18. seviyede asker hasarı: 130/140/150/160/170/180 110/120/130/140/150/160

8.3 yaması

  • Q – Kumların Fatihi
    • Yetenek bekleme süresi: 11/9,5/8/6,5/5 saniye  15/12,5/10/7,5/5 saniye
  • W – İleri!
    • GÜNCELLENDİ Azir’in askerlerinin saldırıları artık minyonları Azir’in üzerine çekiyor.

8.5 yaması

  • Q – Kumların Fatihi
    • Yetenek taban hasarı: 70/95/120/145/170  60/80/100/120/140

8.8 yaması

  • W – İleri!
    • Birincil olmayan hedef hasarı: 1/6/11. seviyelerde %40/70/100  1/6/11/16. seviyelerde %25/50/75/100

8.9 yaması

  • Azir’in R – İmparatorluk Muhafızları yeteneği artık seslendirmelerini doğru şekilde kullanıyor.
  • Azir’in R – İmparatorluk Muhafızları yeteneğine temel modeli ve tüm kostümleri arasında tutarlı olacak seslendirmeler eklendi.
admin hakkında 91 makale
Merhaba arkadaşlar ben Can. lolyama.com da sizlerle yama notları, yenilikler, e-Spor haberleri ve içerikler paylaşıyorum. Tüm yazılarda bulunan yorumlar kısmından yorum yazabilirsiniz

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*